Född 2010

Hej!
Fick precis ett mejl av svt!? Verkade iof vara ett massutskick som jag antar skickas ut till alla registrerade gravida, som beräknas att föda 2010.. Jag är inte intreserad av att vara med i TV med min familj, men andra kanske nappar? Hur känner ni inför den här dokumentären "född 2010"?




Jag ska hjälpa dokumentäravdelningen på SVT med en dokumentär som går under arbetsnamnet född 2010. Jag letar gravida kvinnor som ska föda barn 2010 och som på ett sätt kan spegla dagens Sverige. Arbetslösheten ökar, ekonomin är svajig, rasismen ökar och 2010 är det val.
 
Målet är att barnen och familjerna ska följas under ett antal år.
Vi letar efter ca 20 familjer och vill hitta allt från ensamma mamman till invandrarfamiljen och jag behöver tips på spännande historier:
Unga föräldrar
Äldre föräldrar
Storkmamman
Invandrarfamiljen
Första barnet - femte barnet
Småstad - storstad
Adoption

Ja, ni förstår säkert.
Dels vill jag komma i kontakt med gravida, men ni kanske känner till bra barnmorskor på mvc-er runt om i landet, som jag kan höra av mig till. Eller rent av känner till någon som bär en spännande historia, eller bara en vanlig familj. Ni kan mejla mig privat [email protected].



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0