????

Håll och kramp 

Många gravida kan plötsligt få håll i sidan. Några har under långa perioder en öm punkt på ett visst ställe i magen eller i bröstkorgskanten.

Ibland kan detta bero på fostrets läge i livmodern, ibland kan en Ihållande smärta på en viss punkt i buken bero på cirkulationsstörning i muskelknutor (myom) i livmodern. Detta är ofarligt, men vid ihållande smärta bör du kontakta din förlossningsavdelning.

Under senare delen av graviditeten kan det inträffa att du vaknar upp med kraftig kramp i vaden. Böj upp foten och tryck den hårt mot sänggaveln eller golvet, så brukar det släppa.



Nu undrar jag, hur lång tid ska det ta om de ska räknas som "ihållande" smärta?

Kommentarer
Postat av: Nina.

sv: yes det ska vi! :) jag rullar in lite senare. jag har så ont pga. foglossningen och för att jag ska orka mesta delen utav kvällen så kommer jag lite senare. ;p ni då?

2010-01-15 @ 15:32:50
URL: http://ninajosefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0