Angående valet.


Nu har jag spenderat större delen av kvällen med att surfa omkring på olika valsajter och läst massor för och emot. Jag har också kollat in alla partiers valfilmer.

Jag ska inte försöka få folk att rösta på det jag tycker är rätt, jag ser därför ingen mening med att skriva om vad jag tänker att rösta på. Där emot kommer jag att be er att gå och rösta.

Det är skrämmande hur många som kommer att rösta på SD, på alla valsidor finns det sjukt många kommentarer om hur folk "minsann ska rösta på sverigedemokraterna". Det är vidrigt, det är ett jävla bluffparti där allt går ut på att minska invandringen och säkerligen om dom kunnat hade dom velat eliminera invandrare helt.

Dubbelmoral. Jag är övertygad om att dessa okunniga människor mer än gärna smaksar i sig en pizza dränkt av vitlöksås efter en vild natt fylld av tequilashots?

Ingen väljer vart dom föds. Ingen väljer färgen på sitt hår eller sina föräldrar. Man hör prat om hur den "svenska kulturen" försvinner och om hur "invandrare tar över vårt land".

Som bekant så valde TV4 att visa sverigedemokraternas valfilm som de först hade stoppat. Så nu ska den visas, men i censurerad form. Tydligen så föll valfilmen inom ramen för definitionen för hets mot folkgrupp, som utgör ett brott.

Trist att allt det arbete som sverigedemokraterna lagt ner de senaste åren för att tvätta bort sin rasiststämpel och börja framstå som rumsrena gick om intet sådär fort när de visade sitt rätta ansikte genom den valfilmen. De hade infört uniformförbud, började använda slips, kastade ut en del nazister (inte alla) från sitt parti, förändrade sin retorik. Allt i syfte att framstå som icke rasister, utan bara invandringskritiska. Men bakom fasaden har det alltså hela tiden dolts vad de innerst inne står för.

Kolla in filmen.

Mina kära läsare, medans okunniga sverigedemokrater sitter och runkar till Beyonce och Tila Tequila, ta er tid till dethär. Surfa omkring, bilda eran egen uppfattning och rösta. Att inte rösta är som att lägga en röst på SD.


Kommentarer
Postat av: sarah

usch. mår illa av att se deras valfilm!

2010-09-14 @ 09:30:35
URL: http://sarahg.blogg.se/
Postat av: Blomman

Jag ska rösta på sd.. Men jag har tyvärr mina anledningar :(

2010-09-14 @ 10:24:24
Postat av: Carolina

Det är ju helt sjukt! Okunniga stackars människor som röstar på dom..

2010-09-14 @ 10:28:03
Postat av: Malin

SD vill stoppa invandringen det finns bra skäl till det.Sverige är nästan inte sverige längre helt sinnessjukt!!!!!? Hade vi bott i turkiet hade ALLA RÖSTAT PÅ ettparti som SD.Ni som tycker att man e rasist för att man röstar på ett parti som detta kan dra er någon stans! SD FTW!

2010-09-14 @ 10:39:00
Postat av: Anonym

Våldtäkterna har ökat med 600% sen vi börja me massinvandring behöver jag säja mer?



http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3615&artikel=3945394

2010-09-14 @ 10:42:24
Postat av: Anonym

SD e inte rassar!

2010-09-14 @ 10:49:43
URL: http://reawr.blogg.se/
Postat av: Linda

Alltså, jag tror väl inte alla som vill rösta på SD gör det för att de är främlingsfientliga. Saken är den att Sverige tar in för mycket nya invånare och klarar därmed inte av att hjälpa de människor som de släppt in utan slänger in dem i någon förläggning där de inte får en chans att komma in i samhället. Många kanske tycker det är en bra ide att minska insläppet av människor, inte för att de är rasister utan för att man behöver ta hand om de människor, både av svenskt och utländskt ursprung, som redan finns i detta land och se till att de får de resurser de behöver.

2010-09-14 @ 11:09:17
URL: http://www.Lindabjorka.com
Postat av: Linda

och ja, alltså med det säger jag inte att jag tänker rösta på dem, utan att de som gör det kan ha andra orsaker än att vara rasister :P

2010-09-14 @ 11:11:38
URL: http://www.Lindabjorka.com
Postat av: Sara

Tycker politikerna ska öppna ögonen lite, om något annat parti skulle våga ta upp frågan om invandring så skulle inte sverigedemokraterna få några röster, men folk ser ingen annan utväg. Det är inte så att alla är rasister, men de kanske är som jag och tycker att det räcker nu. Vi måste först kunna hjälpa de som redan är här, skapa resurser så de kan lära sig svenska och få ett jobb. Vi måste minska invandringen för att inte alla orter ska se ut som rosengård. För om man bara tar in massa folk utan att resurserna finns och bara skyfflar in dem i någon ort så skapas problem. De kommer inte in i samhället på samma sätt och det blir oroligt och stökigt. Det är min åsikt iaf, men tyvärr trampar många på en om man tycker såhär....



Jag kommer rösta på SD för att något måste hända, politikerna måste öppna ögonen.

2010-09-14 @ 13:31:24
Postat av: Johanna

Det är svårt det där.. Sd kanske behövs.

2010-09-14 @ 13:32:39
Postat av: Anonym

Okunnighet ligger inte bara hos dem som kommer till Sverige utan även hos dem som bor här.



Det är såhär det börjar, och sen vet man hur det slutar....historieböckerna ljuger ej!

2010-09-14 @ 15:22:30
Postat av: Carolina aka tant carro

Allså ärligt talat skojar folk eller? sverige demokraterna behövs? ...det är det värsta jag har hört. Att vi behöver bli bättre på att ta hand om invandrare som kommer hit är det ingen tvekan om, folk måste bli integrerade i det sveska samhället och det är något som man behöver satsa på men inte fan är den rätta lösningen att minska invandringen. Öppna ögonen för fan, sverige är ett rikt land som har stora möjligheter att hjälpa människor från andra länder då ska man väl fan göra det. Jag mår illa och drömmer helt seriöst mardrömmar när jag läser sådana kommentarer som dessa, blir sjukt upprörd. En del av er borde verkligen tänka om...

2010-09-14 @ 17:55:15
Postat av: Melinda

95% av invandrare i sverige har aldrig blivit dömda eller misstänkte för brott

2010-09-14 @ 18:39:08
Postat av: Fia

Ni som skriver om att sd skulle behövas hit o dit kan ju fan inte veta vad dom står för. Vidrigt för fan! Människor kommer hit och får en andra chans här i livet och vad gör folk mot dom.. Behandlas som skit av svenska folket plus att dom behöver bearbeta sitt förflutna i deras hemländer. Vet ni också om att dom vill stoppa adoption från andra länder, man ska alltså inte få rädda barn som annars kommer att bli gatubarn med mera, hur många svenska barn finns det att adoptera? Det är jätte svårt och dom som inte kan få egna barn. Dom ska alltså få leva utan ist för att rädda ett barn utomlands. Det här snacket om våldtäkter är också sjukt, sånt har alltid funnits bara att straffen har blivit bättre så att fler vågar anmäla.... Ni idioter som tänker rösta på sd bör tänka om och rösta på något annat parti som är större och har större chans, sd kommer aldrig komma till makten....

2010-09-14 @ 21:49:05
URL: http://johannakallasfia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fy i helvete vad inskränkta människor det finns!

Andra partier avfärdar inte alls att den svenska invandringen har sina brister.

Det har den men lösningen är INTE att smutskasta, förnedra och döma människor med utländskt ursprung.

SD består av ovanligt många människor med rötter i rasistika/nazistiska rörelser och det är ingen slump. Jag tycker att valfilmen är hemsk och är glad över att TV4 har censurerat den.

2010-09-14 @ 22:11:32
Postat av: Anonym

Och "://reawr.blogg.se/ " som så fint försvarar SD.

Hon får väl inte rösta än på ett par år men det skulle vara intressant att höra hur pass mycket hon har läst på om detta främlingsfientliga och homofoba parti.

2010-09-14 @ 22:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0