Samtal med Leah

Jag: God morgon, Grodis!
Leah: Hallå!
Jag: Hur är läget?
Leah: Bra! Sovit gott, känner mig pigg och fräsch.
Jag: Har du verkligen sovit gott?
Leah: Som en stock!
Jag: Okej... För du var ju vaken ett pass mellan halv tre och halv fem.
Leah: Lägg av.
Jag: Du var det.
Leah: Sluta.
Jag: Det är sant.
Leah: Menar du allvar? Herregud. Det har jag inget minne av.
Jag: Nej, men så var det.
Leah: Okej. Hoppas jag inte störde er eller så. Ni fick sova i alla fall?
Jag: Nja, alltså... Du skrek ju.
Leah: Jag skrek till?
Jag: Nej. Du skrek. Konstant.
Leah: Sluta.
Jag: Det var så.
Leah: Lägg av.
Jag: Nej, det är sant.
Leah: Hemskt ledsen i så fall. Varför skrek jag?
Jag: Ja, det var ju det vi undrade. Vi gav dig mat, bytte blöja, gungade dig, gav dig snuttis och napp. Men du bara skrek.
Leah: Konstigt. Nappen brukar ju göra att jag håller tyst.
Jag: Ja. Men inte i natt.
Leah: Trist! Ledsen för det.  
Jag: Ingen fara. Nu är jag mest nyfiken på din blöja.
Leah: Jaha? Vad är det med den?
Jag: Det är inget bajs i den.
Leah: Nej. Just det.
Jag: Du är medveten om det?
Leah: Mycket!
Jag: Och vad...? Varför har du inte...bajsat?
Leah: Jag ska bajsa. Men inte just nu.
Jag: Inte just nu?
Leah: Nej.
Jag: När ska du bajsa då?
Leah: Ja du, morsi...
Jag: Förlåt?
Leah: Morsi. Får jag kalla dig det?
Jag: Jaha. Okej.
Leah: Ja du, morsi... Du kommer att märka när jag bajsar. Du kommer att märka det mycket väl.

Jag: Varför ser du så underlig ut?
Leah: Underlig?
Jag: Ja, du ler på konstigt sätt.
Leah: Jaså, jaha, tycker du?
Jag: Ja.
Leah: Jag ler bara för att du är världens bästa mamma. Du behöver inte oroa dig för mitt bajs, morsi.
Jag: Men du bajsar i blöjan och så?
Leah: Absolut.
Jag: Lovar du?
Leah: Det vet du.
Jag: Okej. Vill du ha gröt eller NAN?
Leah: Gröt!
Jag: Okidok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0